چمستان را بیشتر بشناسید

چمستان را بیشتر بشناسید

چمستان یکی از شهرهای استان مازندران می باشد که بین شهرهای محمودآباد، نور و آمل واقع شده است. فاصله این شهر تا تهران حدود 180 کیلومتر می باشد. به همین جهت در سال های اخیر مورد توجه پایتخت نشینانی که به دنبال خرید ویلا در شمال و یا خرید زمین در شمال بوده اند، قرار گرفته است. در دو طرف این شهر دو رود لاویج و وازرود قرار گرفته است که در بوجود آمدن مناطق زیبا و بکر این منطقه تاثیر به سزایی داشته است. این منطقه به دلیل وجود جنگل های انبوه و سرسبز و نزدیکی به دریا، دارای آب و هوای خنک و دلپذیری می باشد که باعث شده افراد با سلایق مختلف، اقدام به خرید ویلا در چمستان کنند.

 

 

شغل بیشتر مردم این منطقه کشاورزی می باشد که برنج اصلی ترین محصول این منطقه خوش آب و هوا می باشد. علاوه بر برنج، گندم، جو، سیب زمینی نیز در این منطقه کشت می شود. چمستان منابع غنی شن و ماسه، زغال سنگ، جنگل می باشد که منبع درآمد این منطقه محسوب می شوند. وجود شهرک صنعتی، پرورش ماهی، زنبورداری، دام پروری، پرورش طیور و … از دیگر راه های گذران زندگی اهالی این منطقه می باشد. شما هنگام سفر به چمستان می توانید این محصولات را از بازارهای محلی تهیه کنید.

 

دریاچه الیمالات از مهم ترین منطقه گردشگری چمستان، می توانیم به دریاچه الیمالات اشاره کنیم. ممکن است بارها و بارها تعریف این دریاچه را شنیده و یا تصاویر آن را دیده باشید. اما هیچ یک به اندازه لمس این منطقه از نزدیک جذاب نیست. آرامشی که دریاچه الیمالات و مناظر اطراف آن به انسان می دهد، ارزش یکبار تجربه کردن را دارد. همچنین اگر شما به ماهیگیری علاقمند هستید، می توانید ساعت ها در این دریاچه به ماهیگیری بپردازید و از دنیای پر مشغله تان فاصله بگیرید. جالب است بدانید این منطقه دارای امکاناتی همچون سوئیت، سوپرمارکت، رستوران، مکان نصب چادر و … برای اتراق چند روزه نیز می باشد.

 

 

آبگرم لاویج آبگرم لاویج از دیگر مناطق گردشگری این منطقه می باشد که در شرق روستای لاویج از دل زمین به بیرون می آید. آب گرم لاویج دارای املاح معدنی و گوگرد بسیاری می باشد که دارای خواص درمانی بسیاری است. همچنین هنگام گذر از روستای لاویج و پارک جنگلی کشپل، می توانیم عسل طبیعی و مرغوب تهیه کنیم.

 

 

پارک کشپل این پارک جنگلی در دو و نیم کیلومتری چمستان و در مسیر چمستان به لاویج قرار دارد. مساحت این پارک جنگلی حدود 21/7 هکتار می باشد که دارای پوشش گیاهی متنوعی همچون توسکا، بلوط، افرا، ممرز، انجیلی و … است. در لابلای این پارک جنپلی ده ها چشمه طبیعی وجود دارد. این پارک دارای امکاناتی همچون آلاچیق، رستوران، سوپرمارکت، سرویس بهداشتی، محیط بازی و … می باشد.

 

ویلاهایی که در چمستان به فروش می رسند، اغلب ارزان تر از سایر مناطق شمالی می باشند. هرچند گران بود ویلا هرگز ضامن خوب بودن ویلا نیست، اما هنگامی خرید ویلای ارزان نیز باید محتاطانه عمل کنیم. قبل از خرید ویلا در چمستان آن هم با قیمت ارزان، لازم است ویلا را از نزدیک ببینید و امکانات آن را به خوبی بررسی کنید. بسیاری از ویلاهایی که در شمال ساخته می شوند از کیفیت پایینی برخوردارند و یا اینکه سند و جواز ساخت ندارند.

 

با توجه به موارد فوق، در سال های اخیر تقاضا برای خرید ویلا و زمین در این منطقه افزایش یافته و بازار خرید و فروش املاک در این منطقه داغ است. چنانچه قصد خرید ویلا در چمستان و یا خرید زمین در چمستان را دارید، گروه مشاورین املاک ساحل به عنوان امین شما در خرید و فروش ملک در شمال، آماده ارائه مشاوره به شما خریداران محترم می باشد.