هنگام خرید ملک در شمال باید به چه نکاتی توجه کرد؟

هنگام خرید ملک در شمال باید به چه نکاتی توجه کرد؟

با توجه به شرایط ناپایدار ارزی و تورم، دیگر افراد علاقه مند به ذخیره ی نقدینگی خود در بانک ها نیستند و آن را در بخش های دیگری از جمله سهام، خرید طلا ، خرید سکه و.. سرمایه گذاری می کنند. خرید و فروش ملک یکی از روش هایی است که افراد امروزه برای تبدیل نقدینگی خود به سرمایه استفاده می نمایند. این مسئله در شهرهای شمالی در غالب خرید ویلا دیده می شود و افراد با اهداف سرمایه گذاری و ذخیره ی نقدینگی اقدام به خرید ویلا و خرید زمین در شمال می نمایند. اما نمی توان بدون آگاهی و شناخت دست به این کار زد و برای خرید ملک باید با مطالعه و جستجو اینکار را انجام دهید و نکاتی را در نظر بگیرید. در ادامه نکاتی که لازم است هنگام خرید ویلا در شمال یا خرید زمین به آن توجه کنید را بیان می نماییم.

 

 

خیابان یا کوچه ای که ملک در آن واقع شده کوچه ای که ویلا در آن قرار گرفته به جهت میزان رفت و آمد در آن و باریک یا عریض بودن اهمیت دارد. اگر کوچه باریک باشد افراد کمتری علاقه مند به خرید خانه در آن هستند و شما هنگام فروش ملک، با مشکل مواجه خواهید شد.

 

همسایه ها برخی از شهرها یا محله ها ممکن است استقبال خوبی از افراد غیر بومی نکنند یا فرهنگ غیربومی را پذیرا نباشند. در این صورت شما می توانید برای خرید ویلا در نوشهر به سمت ویلاهای شهرکی بروید و یا در مناطقی ویلا خریداری کنید که تهرانی نشین هستند.

 

دسترسی به امکانات شهری اگر شما با هدف زندگی در شمال اقدام به خرید ویلا در چمستان، نوشهر و دیگر مناطق شمالی کردیدکرده اید دسترسی به امکانات شهری، مراکز خرید، ساختمان اداری و تجاری و وسایل نقلیه ی عمومی به عنوان یک گزینه ی مهم به شمار می رود که باید به آن توجه نمایید.

 

وضعیت ساختمان بعد از بررسی محله و شهر، باید به ویژگی های ملکی که قصد خرید آن را دارید توجه نمایید. وضعیت سند ملک، نوع مصالح به کار رفته در ساختمان، تعداد طبقات، متراژ بنا، معماری بنا و ایمنی ساختمان جزء مواردی است که هنگام خرید ویلا باید به آن توجه نمایید.

 

بعد از بررسی ویژگی های کلی ملک، بخش های داخلی هم نیاز به بررسی دارند و به نکات دیگری از جمله نورگیر بودن خانه، دسترسی مناسب بخش های مختلف به هم، دیوار پوش ها و .. هنگام خرید ملک توجه نمایید.