مواردی که هنگام خرید ویلا در شمال باید در نظر گرفت

مواردی که هنگام خرید ویلا در شمال باید در نظر گرفت

شمال کشور به دلیل برخورداری از آب و هوای مناسب و مناظر طبیعی زیبا مورد توجه گردشگران قرار گرفته است و عده ی زیادی علاقه مند به خرید ویلا در این منطقه شده اند. باید توجه داشت که نمی توان بدون آگاهی و شناخت اقدام به خرید ویلا در شمال کرد زیرا هر کدام از مناطق شمالی ویژگی هایی دارند که باید به آن توجه نمود. در ادامه می خواهیم مواردی را ذکر کنیم که هنگام خرید ویلا در شمال باید به آن توجه کنید؛ از شما دعوت می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

ویلا به عنوان یک سرمایه

ممکن است شما با هدف سرمایه گذاری اقدام به خرید ویلا در شمال نکرده باشید و تنها داشتن ویلایی در شمال برای گذراندن اوقات فراغت برای شما کافی باشد، اما باید بدانید که این مسئله به تنهایی کافی نیست و شما باید به چشم یک سرمایه گذاری به ویلای خود نگاه کنید زیرا ممکن است شما در شرایط خاص یا با هدف معاوضه ی ویلا اقدام به فروش ویلای شمال خود کنید؛ در این شرایط فروش سریع ویلامسئله ای است که ممکن است برای شما به دغدغه تبدیل شود. پس لازم است هنگام خرید ویلا، در نظر داشته باشید که ویلای شما امکان فروش سریع را نیز داشته باشد.

 

مکان مناسب برای خرید ویلا

مناطق شمالی دارای بخش کوهستانی، ساحلی و جنگلی است. اینکه شما بخواهید در کدام بخش اقدام به خرید ویلا نمایید سوال مهمی است که خود باید به آن پاسخ دهید. اما لازم است بدانید که مناطق کوهستانی از امکانات شهری به دور می باشند و بعلاوه در فصل زمستان دارای دسترسی مناسبی نیستند که این مسئله در دسترسی شما به ویلا محدودیت ایجاد خواهد کرد.

 

موقعیت مکانی

ویژگی مناطق ساحلی و جنگلی چهار فصل بودن آن و دسترسی مناسب به مراکز شهری است و در مقابل مناطق کوهستانی آب و هوای مناسب و طبیعت بکر تری دارند. ویلاهایی که در مناطق نوشهر و نور واقع شده اند دسترسی مناسبی به امکانات شهری دارند و شما می توانید با خرید ویلا در نوشهر و خرید ویلا در چمستان علاوه بر بهره بردن از مناظر و طبیعت شمال از امکانات شهری نیز بهره مند شوید.

 

توجه به مدارک و مستندات

هنگام خرید ویلا باید به مشاع یا غیر مشاع بودن سند توجه نمایید و از خرید ملک هایی با سند مشاعی اجتناب کنید. هنگام خرید ویلای شهرکی باید سند تک برگ برای کل زمین شهرک ویلایی و تفکیک برای هر قطعه به صورت جداگانه، به طوری که متراژ آن مشخص شده باشد را دریافت نمایید.

به کاربری زمین توجه کنید زیرا گاهی علت پایین بودن قیمت ویلا، نوع کاربری زمین آن است که کشاورزی یا باغی است و بدون مجوز اقدام به ساخت ویلا در آن می شود و ممکن است برخی افراد فریب قیمت پایین ویلا را بخورند و از این موضوع بی خبر باشند. بنابراین اگر گاهی با قیمت های عجیب و پایین تر از نرخ منطقه روبرو شدید که فاقد سند رسمی بود حتما جواز ساخت و پایان کار را نیز مطالبه نمایید.

 

مشاور املاک مورد اعتماد

اینکه مشاور املاکی را انتخاب کنید که قبل از آنکه در نقش یک فروشنده باشد به عنوان یک مشاور معتمد عمل نماید بسیار نکته ی حائز اهمیتی است. همچنین مرکز مشاوره ای که برای خرید ویلا انتخاب می کنید باید دارای مجوز و گواهینامه های لازم باشد.

گروه تخصصی املاک شمینا با تخصص و تجربه ی چند ساله در امر خرید و فروش ویلا در شمال می تواند به شما هنگام خرید و فروش ویلا مشاوره های لازم را بدهد.

 

انتخاب ویلا متناسب با نیاز

ویلایی متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید مثلا اگر شما زیاد از ویلای خود استفاده نمی کنید یا تعداد نفرات خانواده کم است ویلاهای کوچکتری را برای خرید انتخاب نمایید. ویلاهای یک طبقه عموما دارای دو یا سه خواب و ویلاهای دوبلکس و تریپلکس دارای 3 تا 6 خواب هستند. برای خرید ویلای بزرگتر باید هزینه ی بیشتری را پرداخت کنید.

 

ویلای شهرکی یا مستقل

ویلای شهرکی دارای نگهبانی، سرایداری، باغبانی و مدیریت شهرکی می باشند و به همین دلیل بسیار مناسب افرادی است که در ویلای خود سکونت دائم ندارند. مزیت دیگر ویلای شهرکی این است که به راحتی خرید و فروش می شوند و برای سرمایه گذاری بسیار مناسبند.

ویلاهای مستقل دارای تنوع بیشتر در طراحی، معماری و متراژ هستند و همچنین فضای خصوصی تری را می توان در این ویلاها تجربه کرد.

مناطق شمالی دارای تنوع در موقعیت و نوع ساخت ویلا می باشند که برای خرید ویلا باید از این موارد آگاهی داشته باشید. خرید آگاهانه می تواند برای شما یک خرید موفق را به همراه داشته باشد.