ساخت ویلا در شمال بهتر است یا خرید ویلا؟

ساخت ویلا در شمال بهتر است یا خرید ویلا؟

شهرهای شمالی این روزها پذیرای افراد زیادی هستند و عده ای نیز علاقه مند هستند تا در این منطقه ویلایی داشته باشند تا هر زمان که خواستند بدون دغدغه به ویلایشان سفر کنند. تنوع ویلاهای ساخته شده در شمال بالاست و ویلاها به دو صورت جنگلی یا ساحلی در دسترس هستند و می توانید از بینشان ویلای مطابق با سلیقه ی خود انتخاب کنید. اما برخی از افراد تمایل دارند که طبق سلیقه و با نظارت خود ویلایی بسازند و سپس در آن مقیم شوند. در این مقاله می خواهیم به مقایسه ی بین خرید و ساخت ویلا بپردازیم و ببینیم کدام بهتر است.

 

 

زمان اگر برای اینکه صاحب ویلا در شمال شوید عجله دارید بدون شک خرید ویلا در شمال گزینه ی مناسب تری است. برای ساخت ویلا ابتدا باید اقدام به خرید زمین در شمال در منطقه ای مناسب کنید و سپس مجوز ساخت را دریافت و شروع به ساخت ویلا کنید و با فرض آنکه همه چیز خوب پیش برود به زمانی حدودا دو ساله نیاز دارید.

 

سرمایه ساخت ویلا مسیر نامشخصی است و هزینه هایی که باید صرف نمایید به عوامل زیادی بستگی دارد. عدم ثبات بازار، روی قیمت مصالح تاثیر گذار است و با افزایش نرخ ها تمام حساب و کتابتان به هم خواهد ریخت و با هزینه ای بیش از آنچه در ابتدا حساب کرده بودید مواجه خواهید شد. بنابراین اگر میزان پولی که می خواهید برای ویلا هزینه کنید مشخص است و نمی خواهید مبلغ اضافه تری برای اینکار پرداخت کنید خرید ویلا در شمال گزینه ی بهتری است و باید ساخت ویلا در شمال را فراموش کنید.

 

وقت برای ساخت ویلا باید ابتدا مراحل اداری را طی کنید تا مجوز ساخت را دریافت نمایید و در انتها نیز باید کارهای پایان کار و دریافت سند را انجام دهید. انجام همه ی این امور به زمان و صبر نیاز دارد و اگر وقت کافی ندارید و آدم صبوری نیستید بهتر است بی خیال ساخت ویلا شوید و به سراغ خرید ویلا در چمستان ، نوشهر یا سایر شهرهای شمالی بروید. البته می توانید انجام این امور را به پیمانکاران بسپارید و تنها از راه دور بر ساخت ویلا نظارت داشته باشید ولی باید برای انجام این کار هزینه کنید.

 

نقشه ی خاص هر چند تنوع ویلاهای ساخته شده در شمال بالاست اما برخی از افراد سخت پسند هستند و نمی توانند ویلای مطابق با سلیقه ی خود پیدا کنند یا اینکه طرحی خاص و منحصر به فرد برای پیاده سازی در ذهن دارند. این افراد بهتر است که برای یافتن ویلای دلخواه خود به دردسر نیفتاند و از همان ابتدا به سراغ ساخت ویلا مطابق با سلیقه ی شخصی خود بروند.

 

مواردی که عنوان شدند اصلی ترین سوالاتی است که باید از خود پرسید و با جواب دادن به آن تصمیم خرید یا ساخت ویلا را بگیرید.