آیا در شمال زمین بخریم؟

آیا در شمال زمین بخریم؟

بیشترین سهم از زمین های شمال را جنگل و زمین های کشاورزی تشکیل می دهد. زمین های کشاورزی به صورت باغ مرکبات و زمین های برنج در دسترس هستند و بخشی از اقتصاد منطقه بر مبنای آن می چرخد. با توجه به اینکه شهرهای شمالی در حال رشد هستند برخی از افراد برای سرمایه گذاری اقدام به خرید زمین یا خرید ویلا در شمال می نمایند. برای خرید زمین در شمال باید به موارد زیادی توجه کنید که در ادامه آن ها را بیان می کنیم.

 

 

زمین ها دارای کاربری مختلف کشاورزی، مسکونی، تجاری و … هستند. با توجه به هدفتان می توانید نوع زمین متناسب با نیاز خود را خریداری کنید. برای تعیین نوع کاربری زمین می توانید از شهرداری و جهاد کشاورزی استعلام بگیرید.

 

اگر هدفتان خرید زمین کشاورزی است باید توجه کنید که زمین دارای آب باشد زیرا زمین کشاورزی که آب نداشته باشد عملا هیچ فایده ای ندارد. همچنین دسترسی مناسب به امکانات یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه کنید. اگر زمین در منطقه ای صعب العبور قرار داشته باشد رفت و آمد دشوار خواهد بود و نمی توانید استفاده ی مفیدی از زمین خود کنید.

 

شیب زمین نکته ی دیگری است که باید برای خرید زمین کشاورزی در نظر داشته باشید. اگر زمین شیب زیادی داشته باشد در شمال که حجم بارندگی بالاست ممکن است به راحتی محصولات کشاورزی شما را بشوید و با خود ببرد. بهتر است شیب زمینی که خریداری می کنید کمتر از 8 درصد باشد.

 

اگر می خواهید برای سرمایه گذاری در شمال زمین بخرید بهتر است زمین هایی که در نزدیکی مراکز شهری هستند خریداری نمایید. برای مثال می توانید با خرید زمین در منطقه های اطراف نوشهر اقدام به ساخت ویلا و فروش ویلا در نوشهر نمایید.

 

برای ایجاد باغ و کاشت درخت باید زمین هایی که عمق کاشت در آن ها بالاست را خریداری کنید و زمین های با عمق کم برای کاشت محصولات بوته ای مناسب هستند.

 

جنس خاک می تواند اسیدی، بازی و خنثی باشد. با توجه به اینکه می خواهید چه محصولی را پرورش دهید باید زمین متناسب با آن را خریداری کنید زیرا تغییر جنس خاک کار زمان گیر  و هزینه بری است.

 

عوامل دیگری همچون وزش باد، کشت زمین کشاورزی مجاور، علف های هرزی که در منطقه رشد می کنند و آلودگی های احتمالی منطقه از جمله عواملی هستند که روی کشت محصول تاثیر گذار هستند و می توانید از جهاد کشاورزی منطقه برای اطلاع دقیق از وضعیت کشت در آن منطقه جویا شوید.

 

برای خرید زمین در نوشهر یا خرید زمین در سیسنگان با تیم املاک ساحل در ارتباط باشید . پشتیبانی 24 ساعته و مشاوره رایگان و فراهم کردن اسکان در شمال از کوچکترین وظایف تیم املاک ساحل میباشد.

با ما در تماس باشید.